Monday, August 11, 2014

2014.08.11 [兩寶] 卡關,相信自己!加油!

我最近卡關卡在兩歲的老大正值需要大量的愛、陪伴、對小寶寶會有吃醋(尤其是愛睏時)的這個關卡。她其實已經進步很多了,但一天中難免有時會爆走。。。
昨晚因為我老公出差兩週,早上回婆家幫忙中元普渡、晚上回來又一打二,大的哭鬧不要我親餵小的、小的哭鬧肚子餓了.......當下我真的超崩潰,打了我女兒大腿一下後跟著她一起哭。。。。。。
我總在想是我給姐姐的安全感不夠嗎?我已經儘我所能地請別人看顧寶寶,每日都一定要有與她獨處的歡樂時光、告訴她媽媽很愛她,我的愛不會因為寶寶出生就減少。她當我的小幫手時,不管我在做什麼,一定停下來給她一個擁抱和親吻,告訴她我有多愛她跟謝謝。
部落客阿白分享了神的孩子這首詩歌,讓我豁然開朗(加Libby分享她不急不徐的六兒生活---快樂相愛的爸媽自然有快樂的孩子),告訴我不要沮喪,有耐心與相信。為人母大不易,沒有人天生就會當父母呀(嘆)


Sophie is getting better, but she is still jealous about new baby sometimes (esp when she is tired).....

I try my best to tell her that mommy loves her so much...try to have private time with her everyday and give her lots of hugs and kisses...tell her how appreciate I am to have her as my little girl and little helper....try not to be anxious and intense.....
But, just like yesterday, there is time that I could not handle....Sophie cried, and so do I...... 
After both of them fell asleep... I prayed ...
Hope I have enough strength and patient to go through all these...I am still learning to be a good mom(and good wife)......

No comments: